YAZILARIMIZ

Dijital Medya Reklamları İle İlk Sırada Siz Olun.

Sosyal Medya'da Kaliteli İçerik Oluşturma

sosyal-medyada-icerik-olusturma

Kaliteli içerikleri, ürün & hizmet üreten firmalar için önemli bir unsur olarak değerlendirebiliriz. Firmaların online varlığının güçlenmesi sosyal ticarette başarılı olması konusunda büyük etkiye sahiptir.

Bazen markanın dijital yüzüne değer katan sosyal ağlarda merak uyandırıcı öğeler-konular üretmek ve paylaşmak, etkileşimi ve analizleri takip etmek kolay olmayabilir. Bunu kolay yoldan çözmek için içerisinde bulunduğunuz web sitesinin iletişim kısmına gidebilirsiniz. Firma sahibi ürünlerini ve markasını ne kadar iyi bilirse bilsin, “metin yazarlığı, halkla ilişkiler, görsel tasarım, teknoloji ve planlama” ayrı ayrı uzmanlık alanlarıdır. Kaliteli, etkili ve düşündürecek niteliklerde ve etki yaratabilecek içerik, iyi bir ekiple üretilebilir. Firmanız için belirlediğiniz hedef doğrultusunda ilerlerken, profesyonel bir ekip olmalı. Bu ekibe çok uzak değilsiniz.

“Ben butik/yerel bir işletme sahibiyim, bütçem sınırlı. Dolayısıyla içeriği kendim üreteceğim” diyorsanız Pamir Dijital ekibi olarak bunun kendi başınıza pek mümkün olmayacağını belirterek sizler için bir kaç maddeden oluşan kaliteli içerik hakkında yazı derledik. Sizin işletmeniz için yapılması gereken bazı işlemler;.

Her sosyal ağın farklı özellikte kullanıcısı vardır. İnstagram’da 1,500 beğeniye ulaşan bir gönderi Twitter’da hiç etkili olmayabilir. Bu nedenle her sosyal ağa özel içerik oluşturulmalıdır.

Firmanızı/markanızı takip ettirecek gerçek etken “özgün, yeni, heyecanlandıran, harekete geçiren ve akılda kalıcı” içeriktir. İçerik üretmek önemlidir, bu yüzden sürdürülebilir stratejiler geliştirilmeye çalışılmalı.

Takipçilerinizi kaçırmamak için onlara özgü içerikler yeni takipçi kazanmak için ise bilgilendirici ve ilgi çekici içerikler oluşturulmalıdır.

Sosyal ağlarda içerik üretimi arttıkça sayfa takipçilerinin bıkkınlığı da artıyor. Takipçiler artık sıradan içerikleri de görmemeye başladı. Sayfaya has içeriklerle etkileşim oluşturulup bu detayı sürece katmaya çabalanmalıdır.

Sosyal mecralarda ürün ya da hizmetinizin özelliklerini-reklamını paylaşmak “içerik üretmek” demek değildir. Tek taraflı yayın sosyal medya gerçeğine uygun değildir.

İçeriğin bilgi vermesi, işlenen konu ile ilgili "yeni bir bakış açısı" sunması da önemlidir.

Orjinal, heyecan yaratan, ilgi çekici içerik her zaman değerlidir; fakat yeni, benzersiz bir bakış açısı bulmak zor olabilir. Bilinen konuları ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

Doğal-Gerçekci bir içerik, iyi bir açklama insanları her zaman yakalar ve markaya bağlar.

İçerik üreten insanların her gün pek çok makale okuması, yeni bilgilere ulaşması gerekir. Paylaşmak istediğiniz yazılar üzerine önce düşünmek gereklidir. Neden mi? Çok okursanız bunun nedenini daha iyi saptayabilirsiniz. “Yeni mi, doğru mu, güvenilir mi, markanın amaçları ile örtüşüyor mu, dönüşler nasıl olur?” Önce araştırmalı ve netleştirmeliyiz.

Paylaşacağınız içerik, firmanın temel kurumsal bakış açısıyla ve çizgisi ile uyumlu olmalıdır. Her içerik, firmanın ürün ve hizmetleri ile doğrudan ilgili olmak zorunda da değildir. Hatta, ürün/hizmet pazarlanmayan, bir misyon içeren içerikler “takipçilerle iyi ilişkiler geliştirmeyi, onlarla duygusal bağlar kurmayı, firmanızın değerlerini iyi anlatmayı” sağlayabilir. Bunun için stratejinizi belirleyin, araştırma ve hazırlık yapın.

Digital Media Specialist
Muhammed Ali ERESER Digital Media Specialist bilgi@medyapamir.com.tr
Yayım Tarihi:8.8.2017