YAZILARIMIZ

Dijital Medya Reklamları İle İlk Sırada Siz Olun.

Seo İçin Title, Description ve Keywords

seo-icin-title-description-ve-keywords

Seo İçin Title Sayfa Başlığı Tanımlama

Title sayfa başlık etiketi, web tarayıcısı üst çubuğunda ve arama motoru sonuç sayfalarında başlık ve bağlantı olarak görülmekte, ayrıca sosyal medya paylaşımlarında ise paylaşımın varsayılan başlığı olarak tanımlanmaktadır.

Title sayfa başlığı, seo için 50 ile 60 karakter arsında olmalı, fazla kullanımlarda ise 60 karakterden sonrası kesilmekte, anlamsız görüntü ve açıklama oluşmaktadır.

İdeal bir title sayfa başlığı, anahtar kelimeyi öncelikli olarak içermesi gerekmekte ve sonrasında ise ayırıcı (genellikle | veya -) ile markanızı veya site adınızı belirtmelidir.
Örneğin:
<"title"> Google Ads ve Sosyal Medya Reklamları Yönetimi – MedyaPamir "

Seo İçin Meta Description Sayfa Açıklaması Tanımlama

Meta Description sayfa açıklaması metni, sayfanızın içeriği hakkındaki kısa açıklamalardır. Yaklaşık 160 ile 320 karakter uzunluğunda olması seo açısından önerilmektedir. Çok daha uzun açıklamalar, Google botları tarafından spam olarak algılanmasına sebebiyet verecektir.

İlk 160 karakter, anlamlı içerikten oluşması, içeriğinde anahtar kelimeler bulundurması ve gereksiz boş metinlerden kaçınılması gerekir. Ayrıca ilk 160 karakterden sonrası ise Google tarafından kesilmektedir. Bu, mobil cihazlarda ayrıca önem taşımaktadır ve 160 karakterden sonrası kesilmektedir. Dolayısıyla mümkün olduğunca, meta description sayfa açıklamasını,160 karakterde tutmak seo için daha çok önem taşıyacaktır.
Örneğin;
<"meta" name="description" content=" Dijital medya reklam hizmetleri arasında yer alan video reklamları, google Ads ve sosyal medya (twitter, facebook, İnstagram) reklam yönetiminde doğru adres. " />"

Seo İçin Meta Keywords Anahtar Kelime Tanımlama

Meta keywords, artık seo için kriter olmaktan çıkmıştır. Burada, tanımla yapılmasına gerek yoktur gibi bir anlam çıkmamalı, artık eskisi gibi seo açısından önemini kaybettiği olarak değerlendirelim. Her sayfa için keywords, anahtar kelimeleri içerecek şekilde ayrı ayrı tanımlanmalı, tekrar etmemelidir.

“Hediyelik çikolata” anahtar kelimesi, “google anahtar kelime planlayıcı” gibi araçlar ile analiz edilmeli, sonuçlarına göre en çok aranan kelimeler kullanılmalıdır. Örneğin; “hediyelik çikolata gönder”, “konya hediyelik çikolata”, “hediyelik çikolata satın al” gibi anahtar kelimeler kullanılmalıdır.


Hakkı AYDIN
Yayım Tarihi:27.10.2018